polje: terminološke norme
grana: null
potpodrucje: sustavi upravljanja kvalitetom
rezultat procesa
Izvor: HRN EN ISO 9000:2008Rod: muški
Vrsta riječi: imenica
Postoje četiri opće kategorije proizvoda, i to: usluge (npr. prijevoz); programska podrška (npr. računalni program, rječnik); oprema (npr. mehanički dio stroja); materijali koji se upotrebljavaju u proizvodnji (npr. mazivo). Mnogi proizvodi obuhvaćaju elemente koji pripadaju različitim rodnim kategorijama proizvoda. Hoće li se proizvod nazivati usluga, programska podrška, oprema ili materijal koji se upotrebljava u proizvodnji ovisi o pretežnom elementu u tome proizvodu. Na primjer, ponuđeni proizvod "automobil" sastoji se od opreme (npr. guma), materijala koji se upotrebljavaju u proizvodnji (npr. gorivo, rashladna tekućina), programske podrške (npr. programska podrška za upravljanje radom stroja, upute za vozača) i usluge (npr. upute za uporabu dobivene od prodavača). Usluga je rezultat barem jedne radnje koja se nužno obavlja u vezi između dobavljača i kupca i općenito je neopipljiva. Pružanje usluga može obuhvaćati sljedeće: radnje koje se provode na opipljivome proizvodu koji dostavlja kupac (npr. automobil koji treba popraviti); radnje koje se provode na neopipljivome proizvodu koji dostavlja kupac (npr. izjava o prihodima radi pripreme povrata poreza); isporuku neopipljivog proizvoda (npr. davanje informacija u sklopu prijenosa znanja); stvaranje ozračja za kupce (npr. u hotelima i restoranima). Programska se podrška sastoji od informacija, općenito je neopipljiva i može biti u obliku pristupa, transakcija ili postupka. Oprema je općenito opipljiva i njezina je količina brojiva značajka. Materijali koji se upotrebljavaju u proizvodnji općenito su opipljivi i njihova je količina neprekidna značajka. Oprema i materijali koji se upotrebljavaju u proizvodnji često se nazivaju i robom. Osiguravanje kvalitete uglavnom je usmjereno na određen proizvod.